Linia dreapta(episodul 1)

Se spune ca in univers nu exista linie dreapta, pentru ca ,apud Einstein, spatiul este curbat datorita fortei gravitationale ale corpurilor inzestrate cu masa, asa zisele geodezice. Si totusi…Uneori, cand pleci,linia dreapta este ca un optimum al calatoriei si incerci sa nu te abati prea mult de la ea. “Cine merge aproape, merge departe, cine merge departe, se intoarce” spune un vechi proverb chinezesc. Apropo de filozofia orientala,proverbele mi se par ca niste perle oferite in dar, nu trebuie sa  faci un efort prea mare spre a desface cochilia perlei. Filozofia orientala a actionat pentru mine insa ca si o capcana, din care am fugit.Filozofia Zen pe care am cunoscut-o cand faceam Aikido(evident in tinerete) imi dadea senzatia de spalare a creierului, si am renuntat destul de repede la ea.
A urma o linie dreapta presupune un consum foarte mare de energie. Orice sistem isi cauta evolutia pe drumul minimei rezistente(in mecanica, principiul lui Hamilton). Se spune(Godel) ca si calatoria in timp ar fi posibila daca am avea la dispozitie suficienta energie. Dar nu o avem…Sau poate o avem? Macar pentru linia dreapta….

(Va urma)

Leave a Reply

