In memoriam..Baciul Traienut

A murit baciul Traienut, tatal verisorului meu primar, care mi-a fost si imi este ca un frate. Un barbat zvelt cu ochii albastrii, care stia sa cante la vioara. A ramas demn pana la sfarsit, intr-un fel reprezenta spiritul locului. S-a dus si el, ultimul om de la care mai puteai afla ceva din istoria satului. O sa-l trec un lunga lista a celor care-mi vor lipsi…tata, mama, bunicii,  bunicile, sora mea Cornelia…Si as putea trece si vii in aceasta lista…Dumnezeu sa-l odihneasca. De la el am auzit si invatat urmatoarea romanta {Maria}

Mai inainte de razboi
Eram ca oamenii de treaba
Aveam femeie si un rost
Dar le-am lasat pe toate n’graba
Atunci cand tara ne-a chemat
Ca sa ne facem datoria
Lasai la margine de sat
Pe dragalasa mea Maria.
La crucea din hotar, cu chipul lui Isus
Ne-am despartit noi cu nadejde
Si-atunci privind-o-n ochi i-am spus
Ramai in sat, ramai cu bine
Eu plec, tu insa nu uita
Ca nu te am decat pe tine
In santuri grele am stat un an
Luptand cu toata vitejia
Cu ochii tinta la dusman
Cu gandul numai la Maria
Iar cand ne-am demobilizat
Si m-am intors, mi-au spus vecinii
Ca ea e de rusine-n sat
Si ca traise cu strainii.
Lovit ca de un glont
Raman in drum, raman nauc
Cu mana-n piept spre-acasa apuc
Si-o intreb la poarta de sub nuc
Cum ai putut sa fii misea
Cand eu eram asa departe
Sa ma inseli in casa mea
Cand eu treceam pe langa moarte?
Inelul dat acum doi ani
Nu ti-a vorbit nimic de mine
Spunandu-ti ca eu sunt orfan
Si nu te am decat pe tine?
O lovitura de topor
I-am dat in zarea luminarii
Cu ea-ncepui primul omor
Si primul pas al remuscarii
Dar totul in zadar a fost
Tot sangele ce l-am varsat
Ca eu o clipa n-am uitat
Chipu-i bland ce m-a ‘nselat
Inmormantat printre misei
In fundul ocnelor de sare
Eu voi avea doar chipul ei
Sa-mi lumineze’n loc de soare

Leave a Reply

