Minerva. Episodul unsprezece.

Minerva a fost o femeie bolnavicioasa. Cred ca era in anii 61-62, cand a fost internata la Nucet. Nucet era un orasel construit practic de rusi, pentru minele de uraniu de la Baita si Avram Iancu.Era plin de baraci dar avea si un spital si un sanatoriu. Pentru ca tatal meu lucrase in zona interzisa(asa dusman al poporului cum era) si mama facuse hepatita, a reusit sa o interneze la Nucet.Tin minte ca atunci cand mama a lipsit, tata mi-a facut cea mai buna mancare din lume. Un fel de cartofi taranesti. dar poleiti in boia iute. Nu i-am uitat niciodata. Intr-o duminica am mers la mama la spital, in vizita.Pentru ca ajunsesem mai de vreme, am stat pe o banca de pe margine raului care strabatea localitatile Fanate, Campani,si ajungea la Lunca,nu imi mai aduc aminte cum il cheama. Pentru ca erau statii de radioficare peste tot, mai ales pentru emisiunile Sovrom-ului, de tip Vorbeste Moscova, s-a nimerit sa fie muzica populara. Niste vrabiute de linga banca, saltau, mie mi se parea in ritmul acestei muzici.I-am atras atentia lui tata si s-a amuzat teribil cand i-am aratat ca vrabiutele “joaca”.Apoi am mers la mama la spital.Eu eram foarte incantat, incat i-am spus mamei ca am vazut pasari jucand. Tata nu si-a putut opri rasul, dar a fost mult mai retinut. De atunci mi-a ramas in cap o intrebare, care peste vreme, a devenit fundamentala. Cat tine dragostea? Unii zic doi, altii trei ani, ca e vorba de chimism, ca e vorba de dracu-lacu…Eu sunt convins de urmatoarele…cand iti cunosti iubita, nu o poti iubi direct…trebuie sa construiesti o copie care sa fie a ta, si pe care o poti modifica, sa o reconstruiesti in fiecare moment, trebuie ca imaginatia ta sa fie libera…Dar daca acea copie nu e fidela, ai cam incurcat-o baiete…ca nu mai iese nimic….Daca iti cunosti iubita din primul moment, si poti sa o descrii oricui, chiar sfintilor, ai sanse…Uneori se cheama dragoste la prima vedere.

Leave a Reply

