Recursiv (episodul zece)

“Ai auzit de calefactie, cred..Daca o picatura de lichid cade pe o suprafata incinsa, partea sa inferioara se evapora si vaporii rezultati fac ca restul picaturii sa pluteasca. Probabil ca o parte din sufletele noastre se topisera unul in altul si pluteam…Intr-o zi am gasit-o cu ochii inlacrimati. Nu a recunoscut ca a plans. A fost foarte tacuta in acea zi. Inainte sa ne despartim, mi-a marturisit motivul tristetii sale. Se muta cu parintii undeva in Bucovina.”

Continuam urcusul. Ma gandeam la o intamplare ciudata ce am trait-o in Bucovina, la manastirea Agapia. Eu eram insotit de prietena mea din acea vreme. Cunoscusem un cuplu de francezi simpatici, mai exista si asa ceva, si stand de vorba la carciuma din sat, nu ne-am dat seama ca se inserase. Frantuzoaica a venit cu ideea sa dormim in manastire. Intr-adevar era chilii de inchiriat. Am intrat, le-am vizitat, dar nu am vrut sa dorm acolo. Francezii au ramas, iar noi am iesit sa cautam alta solutie. Am gasit-o destul de repede. O localnica a acceptat sa ne gazduiasca. Camera ce ni s-a oferit era foarte curata si plina de cergi. Pe pat, pe pereti, pe jos.Am avut parte de o noapte de neuitat. Si atunci mi-am dat seama de diferenta dintre laic si mirean. Suntem legati de pamant, pentru dragostea mistica trebuie sa fii pregatit. Pe atunci austeritatea unei chilii ma speria. Si mi s-a oferit ce aveam nevoie..o camera cu cergi si o minunata noapte de dragoste…Si am mai inteles ceva…ca sa ajungi la esenta, trebuie sa te ingropi in lut..sa simti voluptatea pamantului care te va imbratisa candva definitiv…(Va urma)

Leave a Reply

