“Eu sunt amantul vagabond ” de Pusca Ioan Gabriel

eu sunt amantul vagabond mereu
ce calc pe buzele-ţi încireşate
şi mă încurc -nemernic derbedeu!-
în aurul întunecat din părul tău
şi-n ochii tăi ca două nestemate.

*

eu sunt -să nu mă bei cu cana!-
fântâna ta cu apă vie
iar unda mea îţi răcoreşte geana
şi-ţi înfioară sânii pe sub ie.
*
ce-am să te fur o dată, Cosânzeană,
şi-am să te duc în satul meu
ca să-nţelegi şi tu ce-nseamnă
tărâm uitat de timp şi Dumnezeu.

*

acolo-s oamnenii mai blânzi, mai buni
iar ploaia parcă-i de mătase
şi sunt castele de furnici pe sub goruni
şi toate-s, Cosânzeano, mai frumoase.

*

în satul meu şi iarna şi furtuna
sunt dulci ca pruncul alăptat la sâni.
moşnegii povestesc la foc într-una
şi Voinicel se-ncaieră cu zmei hapsâni.

*

acolo sunt copacii în pădure
mai deşi ca boabele pe un ciorchine
la fiecare pas e câte-un rug de mure
iar moartea ne-a uitat şi nu mai vine.

*

când te-oi fura- mai fată- am să te ascund
în cea mai despletită poeniţă
unde un râu dansează gol în prund
iar cerbii au pe coarne coroniţe.
*
şi pot să fac acestea toate
căci sunt amantul vagabond mereu
ce calc pe buzele-ţi încireşate
şi mă încurc -aşa sunt eu!-
în aurul întunecat din părul tău.

*

şi de ţi se-nfioară sânii pe sub ie.
cănd apa crudă-ţi răcoreşte geana
sunt eu! -fântâna ta cu apă vie-
şi nu cumva să nu mă bei cu cana!

Pusca Ioan Gabriel

One Response to “Eu sunt amantul vagabond ” de Pusca Ioan Gabriel

  1. maxi says:

    iar eu..Consanzeana…hahaha, draga Fat Frumos pardon ….vagabond!Pusca, pusca bine!

Leave a Reply

