Recursiv (Episodul trei)

Am parasit Dealul Ursului continuandu-mi drumul spre Mihai. Coboram un povarnis dulce spre o valcea in care plopii strajuiau paraul ce o traversa, mai in fata intrezarindu-se albul unor mesteceni. Paraul nu era galagios, avea o zona de ostoire,dar i se simtea forta dobandita in amonte. Apa era limpede si nu prea rece. M-am asezat pe o buturuga ,linistit, privind curgerea domoala a apei. “Uita-te la aceasta apa, imi spusese Mihai acum cateva veri. Nu banuiesti ce involburata e mai sus. Energia ei, dobandita in turbioane este acum in inauntru ,pana la nivel de molecule, printr-un simplu proces de recursivitate.In ce sens recursivitate, am intrebat eu. Pai ce inseamna oare recursiv,spuse Mihai. Un obiect este recursiv daca este definit prin el insusi. Partile repeta intregul. In evolutie, obiectul recursiv face apel la propria sa informatie. Cum zicea Ion Barbu, in Hogea la Isarlak, sfant trup si hrana siesi, Hogea rupea din el..”

Pe malul opus mie a aparut, brusc ,o fata. Cred ca avea saptesprezece-optsprezece ani. Nu m-a observat si nici eu nu am facut nimic pentru a-mi trada prezenta. Tunsa scurt, bruneta,supla,de statura medie. S-a apropiat de rau scontandu-si din mers pantofii de sport pe care ii purta direct pe piciorul gol.Calca gratios pe pietrele de la malul raului mentinandu-si echilibrul cu ajotorul mainilor pe care si le balansa, parca incercand sa zboare. Am oftat dupa iubirile care se sfarsisera ca niste efemeride. Gandurile imi zburau in trecut, pe cand privirea-mi urmarea zborul fetei necunoscute. Imi era dor de o poveste, de o noua poveste..”Mai stii iubito vreo poveste? Aprind alene o tigara, un suierat anunta scurt, intrarea unui tren in gara, mai stii iubito o poveste..pana in zori, e-un lung prilej de sarbatori….”. Nu ma auzea nimeni. Imi doream ca fata sa nu plece. Era ca un vis a unei vechi povesti de dragoste.Aveam impresia ca daca as atinge-o ,mana mea ar trece ca prin fum.Am inchis ochii. Cand i-am deschis, fata disparuse.Nici nu mai eram sigur ca a fost aievea. M-am dezmeticit si am inceput sa merg in sus-ul raului. (Va urma)

Leave a Reply

