Recursiv (Episodul intai)

Deasupra culmii de forma literei delta se afla un singur nor.Era de fapt singurul nor de pe cerul de vara de un albastru ireal. Incercarea mea de al gasi pe Mihai Rotundu daduse gres.Satul sau aflat la poalele muntelui ma intampinase tacut dar prietenos. Localnicii probabil ca unii erau pe camp, altii la mina din apropiere.Totusi, in fiecare casa era cineva, cel mai adesea un batran si un copil, un cuplu care dadea un sentiment de stabilitate asezarii. Acasa la Mihai Rotundu nu era nimeni.Nici nu avea cine sa fie pentru ca parintii lui murisera de cativa ani buni.Mai avea niste rude da cu care nu era in relatii prea apropiate, poate din cauza firii sale introvertite.Un vecin mi-a spus ca e plecat la “ocol”, o cabana mica aflata in apropierea varfului cu forma de litera greceasca. Pe Rotundu il cunoscusem la o conferinta.Stiam ca e profesor la Universitatea din B. E ra un om care nu iesea in evidenta cu nimic pana incepeai sa-l asculti. Cand incepea sa vorbeasca despre ceva, privirea i se insufletea, el insusi devenea mult mai viu, pe scurt devenea un centru de atractie pentru auditoriu. Privirea sa verde nu devenea taioasa in timpul expunerii incarcate de idei, de argumente logice sau simboluri matematice.Dimpotriva, devenea calda si primitoare. Expunerea se autoconstituia intr-o declaratie de dragoste. Mi-am intors privirea spre munte.Norul disparuse iar in locul sau albastrul cerului parca ii pastrase forma. Privirile imi erau absorbite de acel spatiu magic aflat la zeci de kilometri de mine. Candva, dupa ce ne imprietenisem oarecum Mihai mi-a descris acel munte. “Acest munte face parte din copilaria mea. Mai tarziu am inteles ca face parte din fiinta mea, sau mai bine zis, eu fac parte din el. Este semet, mandru stabil si tandru..Tacu, cu privirea si sufletul haladuind in locuri numai de el stiute..”.

De ce il cautam pe Mihai Rotundu? In primul rand pentru ca imi era dor de el. Nu il vazusem de cativa ani, eu fiind plecat cu o bursa in Franta. In minunata Bretagne. Intotdeauna vara, merge la muntele sau. Si aveam cateva intrebari pentru el. Si un drum lung de facut. (Va urma).

Leave a Reply

