Vioara

Am asistat zilele trecute, ca martor involuntar la o discutie in care era dezbatut filmul The Red Violin. Il vazusem si eu asa ca am fost curios sa aud si alte pareri decat cele de pe IMDB sau Cinemagia. In acelasi timp, mi-am adus aminte de vioara pe care am recuperat-o din casa parinteasca(tatal meu a inceput Scoala Normala la Deva,unde era obligatorie vioara, dar l-au transferat la Jilava). Sa revin la discutie. Subiectul principal era daca are importanta istoria acelei viori celebre, de la conceperea ei si pana la o licitatie din zilele noastre( a trecut printr-o manastire, a fost furata de tzigani dintr-un mormant, a ajuns la un violonist englez, apoi in China lui Mao) si muzica ce i-a insotit povestea(nu neaparat cea din film). Participantii la discutie erau o femeie tanara si frumoasa(cred ca avea in jur de 35 de ani) si un barbat mai in varsta decat ea(aprox 45 ani). Barbatul spunea ca nu are importanta ce muzica era asociata cu diversele episoade, pentru ca istoria ei ar fi fost aceeasi. M-a surprins parerea tinerei femei. Ea spunea ca e convinsa ca istoria unei viori nu poate sa nu depinda si de frecventele pe care le-a emis, de puterea cu care a incantat auditoriul si mai ales de voluptatea cu care canta artistul…Inclinam sa-i dau dreptate barbatului (in fond un Stardivarius are o istorie deosebita, tocmai pentru ca e Stradivarius). Si la un moment mi-am data seama. Femeia se gandea nu la vioara, ci la ea insasi…Am aflat mai tarziu ca e invatatoare.

Leave a Reply

